ОБҐРУНТУВАННЯ ПІДСТАВИ для здійснення закупівлі - Послуга з приєднання електроустановок згідно з підпунктом 5 пункту 13 Особливостей
ОБҐРУНТУВАННЯ ПІДСТАВИ
для здійснення замовником закупівлі відповідно до пп.5 п. 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості).
Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія: Відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту Кам’янка-Бузької міської ради
Категорія замовника: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Код ЄДРПОУ: 42096753
Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Послуга приєднання до електричних мереж систем розподілу (код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» — 65320000- 2 «Експлуатація електричних установок»).
Вид процедури закупівлі: закупівля без використання електронної системи.
Розмір бюджетного призначення: 127 436,40 грн. з ПДВ ( Сто шість тисяч сто дев’яносто сім гривень 00 копійок) з ПДВ згідно з річним планом Замовника.
Підстава для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей: підпункт 5 пункту 13 Особливостей, а саме: роботи, товари, чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Обгрунтувавяя відстави для здійснення
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного a6o надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав i свобод із обов'язковим зазначенням строку діі цих обмежень.
Указом Президента України від 24.02.2022 №64 (зі змінами) термін дії воєнного стану продовжено до 09.05.2025р.
Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:
1)ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2)забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов'язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 12 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачас, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні a6o окремих їï місцевостях:
1)працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2)розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуаціі, яка склалася/
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 №794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою націоналъної економіки та переведенням ïї на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
3 метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 3’ розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення a6o скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт i послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання цієї норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Положениями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 5 пункту 13: придбання замовниками товарів i послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становшь a6o перевиідуе 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить a6o перевищуе 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить a6o перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’сктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повиина бути докужентально підтверджена замовником.
Обсяг закупівлі визначаеться на підставі річного плануваиня, а також з урахуванням потреби замовника на період 2025 року.
Відповідно існує потреба у здійсненні Закупівлі.
Згідно ст. 5 Закону України «Про природні монополій» передача та розподіл електричної енергії (передача електричної енергії місцевими (локальними) електромережами відноситься до сфери діяльності суб'єктів природних монополій. Згідно реєстру ліцензіатів, який оприлюднений на веб-сайті Регулятора ПpAT «Львівобленерго» займає монопольне (домінуюче) становище по розподілу електричної енергіі на території Львівської області.
Відповідно до наведеного закупівлю даної послуги може бути запропоновано лише певному суб'єкту господарювання, що у свою чергу означає відсутність конкуренції з технічних причин на відповідному ринку.
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель.
Враховуючи те, що постачальником Закупівлі є лише певний cy6’скт господарювання ПАТ
«Львівобленерго», що визначено відповідним документом — Зведеним переліком суб'єктів природних монополій станом на 31.12.2025 року застосовусться вищевказане виключення.
Таким чином, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 5 пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів i послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить a6o перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить a6o перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним cy6’сктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником, i укладення договору.
Враховуючи вищезазначене, процедура закупівлі відповідає чинному законодавству.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обірунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у вигляді цього файлу «Обгрунтування підстави».
Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями( документальне підтвердження):
- Зведений перелік суб’єктів природних монополій станом на 31.12.2024 р.