Формуємо ефективну систему забезпечення якості освіти
Як вибудувати ефективну внутрішню систему забезпечення якості освіти? З чого почати та що потрібно врахувати?
На ці та інші питання отримали відповіді керівники закладів освіти Кам’янка-Бузької ОТГ. Фахівці управління Державної служби якості освіти у Львівській області Монастирський Р.Т. та Мазур І. Л. докладно розповіли про формування й ефективне функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у кожному закладі. Варто нагадати, що за розбудову внутрішньої системи забезпечення якості освіти відповідає керівник закладу освіти, а за проведення інституційного аудиту – Державна служба якості освіти України та її територіальні органи. Ці дві системи тісно пов’язані між собою, адже критерії, за якими проводиться щорічне самооцінювання освітньої діяльності закладу та інституційний аудит – однакові.
При розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освіти необхідно включити 8 складових:
стратегію та процедури забезпечення якості освіти;
систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
критерії, правила і процедури оцінювання учнів;
критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;
критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівників;
забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу;
забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освіти;
-
створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування.
Допомогою для закладу освіти у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти є рекомендації посібника «Абетка для директора» https://cutt.ly/gd03TQW, розробленою Державною службою якості освіти України.
Працівники управління Служби надали дієві поради керівникам освітніх закладів щодо ефективного функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти:
розроблення системи забезпечення якості освіти;
вивчення й оцінювання діяльності закладу;
визначення шляхів вдосконалення;
коригування стратегії розвитку.
Дякуємо учасникам за активну, змістовну комунікацію й плідну роботу.